Table mountain

13 juli 2019 - Hout Bay, Zuid-Afrika

De bezige bijtjes waren weer aan het werk vandaag. Lekker vroeg opgestaan om bij een goed gehumeurde (en gemutste) Uberchauffeur in te stappin richting table Mountain.

Normaal kun je via een kabelbaan omhoog en naar beneden, maar door onderhoudswerken was de baan gesloten. Enige optie was te voet omhoog. We hebben er een stevige wandeling opzitten waardoor we vermoeid aan de top kwamen. Alle pijn was in 1 seconde weg toen we het uitzicht zagen. Het was adembenemend. Je kon super ver kijken over zee en over land. De weg over de rotsen was het waard geweest. Terug naar beneden was het ook een minder plezante weg tot ik een ritme vond en de rotsstukken begon af te gaan als een berggeitje. Wat erg opviel was dat iedereen in zuid-afrika zo open is. Niet enkel de locals maar ook mensen met andere nationaliteit, zoals mensen van zimbabwe, UK, USA....

Een uur nadat we Table Mountain hadden overwonnen waren we al aan onze volgende activiteit: PARAGLIDING. Voor wie me wat kent weet dat ik wat schrik heb voor hoogtes maar om men reis onvergetelijk te maken moest paragliding er gwn inzitten. Na Johan en Cyril te ontmoeten (onze piloten voor de tandem), begonnen we ons klaar te maken voir een avontuurtje. Om op te stijgen trekken ze eerst de parachute recht zodat ze boven je hoofd hangt, daarna roepen ze lopen en dan loop je zo rap als je kan om wind te pakken en weg te vliegen. En ja, zoals velen weten ben ik niet van de grootste, wat leidde tor een hilarisch moment bij het lopen wanneer ik maar 2 passen kon lopen of ik kon al niet meer aan de grond! Na een leuke babbel met Cyril onderweg landden we na een aantal minuten veilig met de voetjes op de grond!

Het paragliden mocht langer geduurd hebben, maar ondanks dat het kort was, heb ik er van genoten!

Helaas geen foto's van paragliding want die staan op men gopro.

Nu nog gezellige avond let mensen uit ons hotelletje!

1. Oma:
    13 juli 2019
    Krijg al de kriebels in mijn buik als ik er aan denk. Spijtig dat de teletïjdcapsule niet bestaat om even terug te keren in de tijd. Enjoy it !