Beckie

25 juli 2019 - Motheo, Zuid-Afrika

Het is zo ver. Mijn laatste blog!

Gisteren zijn we mee geweest met dr. Ryan om bij 100 koeien bloedafname te doen om brucella te testen. Brucella is een bacterie die kan leiden tot abortus bij herkauwers. Dit is ook een zoonose (overdraagbaar op mensen). We prikten een vene aan in de staart en we mochten er elk ongeveer 20 zelf doen. Dr. Ryan houdt er ook van om studenten extra uitleg te geven. Super interessante man!

Smiddags ontmoeten we Aimee en Timo. 2 mensen uit Nederland die ook het programma doen die wij gedaan hebben. Leuke mensen waarmee we al wat gesprekken hebben kunnen voeren.

Martin kwam ons begroeten in de Zbar smiddags en gaf mij een vleeskip. Geen dode maar een levende. Ze waren kipoen gaan ophalen van een kipoenbierderij voor de dieren. Normaal zouden die allemaal dood moeten zijn, maar 1tje leefde er nog. Ik stak ze in len trui om haar warm te houden en Jeana heeft de kip dus naar mij vernoemt: beckie.

Vandaag was het onze laatste dag. Sochtends zijn we met Miekie bij Diva (cheeta) gekropen in het verblijf en konden we zelfs een foto nemen met Diva. Daarna hebben we de koeien van Martin gevaccineerd met zen 4 . Daarna was het wat rustiger en hebben we de predator course afgewerkt.

Vanavond hebben we iedereen al vaarwel gezegd aangezien we morgen al zeer vroeg vertrekken.

27e ben ik terug in België! Bye Afrika!

1. Oma:
    25 juli 2019
    Het was voor jullie een drukke dag. Alvast een goede terugreis toegewenst .
  2. Lieve en Luc:
    26 juli 2019
    Een goede terugreis toegewenst .