Mogati

23 juli 2019 - Bloemfontein, Zuid-Afrika

22/7

We hebben faeces van Mogati, een caracal, onderzocht. Miekie wou weten of hij wormen ofzo had want hij krijgt veel eten maar blijft mager. Wij kwamen tot de conclusie dat hij waarschijnlijk obstipatie heeft want er lag amper iets van kaka in zijn enclosure.

Miekie vond dit zo interessant dat ze zelfs bij de cheeta's een drol is gaan halen voor ons :p

Daarna hebben we een ander verblijf gekuisd en verrijkt zodat Mogati daarnaartoe kon en ze een oogje in het zeil konden houden.

Smiddags was het een beetje zoeken wat te doen maar we kondennons met vanalles bezighouden. Ik mocht zelf de big feeding (leeuwen en vogels) alleen doen.

23/7

Vandaag een hele interessante dag. Deze ochtend vroeg op om een wandeling te paard te maken en verschillende dieren i  het wild te zien. We deden dit in woodland hills. Een suburb in bloemfontein. Je kunt dit vergelijken als 'de ideale wereld' met een omheining rond.

We hebben giraffen, zebra's, antilopen, springbokken en nog veel meer gezien. Het was zeker de moeite waard.

Direct aansluitend deden we een safari op het Emoya estate. We zagen er dezelfde dieren maar veel meer verschillende soorten antilopen en witte neushoorns. Zij wilden hun snack hebben van de werknemers of anders duwen ze de auto's omver tot ze iets krijgen.

Toen gingen we naar cheeta experience. Een andere sanctuary voor katachtigen maar hier houden ze vooral cheeta's en luipaarden. Ook een tijger is hier terechtgekomen en een aantal canadese wolven.

Na deze hele ervaring hadden we reuze honger. Rap iets gegeten en we konden verder naar de slangen.

Ik heb hier terug een slang vastgehouden en deze keer nog een andere gedwangvoederd met behulp van de snakeguy.

Terug op zanchieta ontdekten we dat er in de velden een brandje was geweest vandaag want 1 van de buren vond het zo slim om zijn veld in de fik te steken vandaag wanneer het waaide met harde rukwinden.

Na een douche en een zandbak minder in men haar kan de avond op het gemak beginnen.

1. Francis:
    23 juli 2019
    Nice! Vanavond kan je zingen.... Weet je wat ik zie als ik wakker word? Allemaal beestjes! :)
  2. Patsy:
    Jij, op een paard? Al lang geleden 😀
  3. Oma:
    23 juli 2019
    Ongelooflijk, jij gaat zeker moeten afkicken van al die dieren ? Kan je nog rustig slapen ?
  4. Ignace:
    Wauw lijkt allemaal tof.