Farmers market

21 juli 2019 - Bloemfontein, Zuid-Afrika

Goeie avond!

Voor wie het niet weet, ik zit in dezelfde tijdzone als België ;)

Gisteren zijn we sochtends naar de Farmers market gegaan om er ontbijt te kopen en om wat souvenirtjes te vinden. Ik heb voor mezelf een beeldje uit hout van een olifant en een leeuw. Zo ga ik ze ook thuis hebben om mee te gaan slapen en mee op te staan.

Ze kennen hier ook pannenkoeken maar ze hebben wel een speciaal smaakje, maar ze blijven lekker! Na dat we alles hadden zijn we gestopt bij de dierenkliniek in bloemfontein om materiaal te kopen voor chuckie zijn spalk. TIA stept in again! Dr. Ryan was aanwezig en Jeana stelde ons voor. Net voordat wij binnenkwamen, waren er herders langsgeweest omdat ze clostridium uitbraak hebben in hun kudde. (Clostridium is een bacterie die de spieren aantast en ook gasopstapeling geeft). Dr. Ryan vroeg ons mee en daar konden wij geen nee tegen zeggen!  We hebben ze gevaccineerd en penicilline gegeven omdat er al een aantal geïnfecteerd waren (oa 2 dode koeien). We hebben zo'n 40 koeien gedaan en we waren toch bijna 2uur ermee bezig. Men eerste echte ervaring met koeien!

Terug op zanchieta heb ik William Wallace zijn drumstick gegeven. Deze keer in 1 vlotte beweging!

Vandaag was het rustdag. Ik heb me wat beziggehouden met herhalen van fysiologie aangezien ik 4 herexamens heb in augustus. Vanavond Lizette ontmoet , de stichter van Zanchieta.

Morgen een nieuwe dag. We weten wel nog niet wat er op de planning staat want Jeana was bij haar familie vandaag.

Nog 4 dagen te gaan hier en vrijdag keren we al weer huiswaarts. Het gaat veel te snel!!

1. Patsy:
    21 juli 2019
    Ziet er prachtig uit. Best dat je iets in hout zal hebben om eraan terug te denken
  2. Oma:
    22 juli 2019
    't gaat wel vlug maar wij zullen ook blij zijn om jou terug te zien.
  3. Lennert:
    23 juli 2019
    Mooie foto's, geniet nog van de laatste dagen!