Little Roadtrip

12 juli 2019 - Hout Bay, Zuid-Afrika

Vandaag iets later dan voorheen met men blog.

We hebben een mini roadtrip gedaan in de buurt van Kaapstad. We hebben chapmanspeak gezien. Daarvandaan konden we Houtbay zien, de plaats waar we verblijven. Het was verboden om op chapmanspeak over de barrière te kruipen voor betere foto's te hebben. Vorig jaar is het zelfs gebleken waarom, toen een vrouw niet luisterde en toch erover klom om na een aantal minuten naar beneden te storten. We hebben de man ontmoet die haar begeleide en die was er nog van aangedaan. Gelukkig neemt hij het zich niet kwalijk want hij had hen gezegd dat je achter de barrière moest blijven.

Daarna zijn we naar een struisvogelboerderij gereden waar ze enkel struisvogels fokken. We kregen een rondleiding met veel interessante info. Het ging over hoe ze de eieren direct na het leggen weghaaldenen dit voor 2 redenen. De ene is om de stimulatie van eileg te bevorden, 2e reden is dat er baboons (apen) vlakbij in het wild leven die soms op de boerderij komen en de eieren stuk slaan. Daarna worden ze 7 dagen apart gelegd in een rek om dan met veel tegelijk in de incubator gelegd te worden. 60% van de eieren zullen na 40 dagen positief zijn voor bevruchting, dus die zullen een kuiken bevatten. We kregen nog verdere uitleg over het uitkippen en draaien van de eieren. Toen kwamen de 2-4maand oude struisvogels aanbod die we van dichtbij konden bewonderen. De oudere hebben we buiten gezien in de weides. Oa Bonnie, Connie en Clyde. Dit trio leeft al lange tijd tesamen en we mochten ze voederen. Jammer genoeg konden ze het verschil tussen mijn vingers en het eten niet goed herkennen :p wees gerust ik tel nog aan elke hand 5 vingers! Als extraatje had de boerderij ook een mini reptielenafdeling. We kregen uitleg van Pieter en zelfs een slang in onze handen. Zelf had ik ze ook even in mijn nek. Een speciale maar leuke ervaring! (Zie foto's)

Als laatste stop op de roadtrip bezochten we de afrikaanse pinguïns. Ze leven heel dicht tegen de mensen en hebben ook geen schrik van ons. We bezochten een kolonie van ongeveer 15000 pinguïns. We konden er enkele zie maar dus niet heel de kolonie. We zagen ze van een viewpoint, maar je kon ook via het strand proberen nog dichter bij een deel van de kolonie te komen. Na wat apenstreken en klauwteren over de rotsen kwamen we aan op de plaats van de kolonie, maar zonder de kolonie zelf. Een local vertelde ons dat ze waarschijnlijk waar gaan vissen en we daardoor gene konden zien.

Om 16u konden we eindelijk onze maag vullen in de foodmarket bij Waterfront. Dit is een haven/shopgedeelte van kaapstad. Het was er mooi en gezellig. Jammer genoeg moesten we dan naar ons hotel terug want om 18u wordt het hier al donker aangezien het winter is. We gingen via een Uber (goedkope maar zeer veilige taxi) terugkeren, maar we moesten via een app een uber vinden. Jammer genoeg was evina haar telefoon plat. Na enkele Uberchauffeurs die passeerden te vragen of ze vrij waren, vonden we een held die ons helemaal terug naar Houtbay wou voeren.

Eenmaal aangekomen konden we onze beentjes strekken en genieten van wat rust.

1. Francis:
    12 juli 2019
    Als het donker is, moet je slapen... Met de struisvogels op stok ;)
  2. Patsy:
    12 juli 2019
    Struisvogel, ok. Maar die slangen, no way
  3. Oma:
    13 juli 2019
    Wat een ervaringen, de slangen zou ik ook eerder van op afstand bekijken. Op een struisvogel boerderij ben ik ook al geweest maar dan in Nederland. Opa zou er graag bij zijn. Geniet ervan !