Lionshead

11 juli 2019 - Hout Bay, Zuid-Afrika

1e dag effectief bezig zijn met dieren en activiteiten is achter de rug. We hebben geen leeuwen gezien zoals de titel suggereert ;)

Om 5u30 opstaan om tegen 6u30 te vertrekken naar een shelter. Toen hebben we ook Laura, Renske, jitte en Aissa ontmoet. Zij hebben morgen gedaan met het project wat wel jammer is want het zijn toffe meisjes.

Tijdens de rit zagen we een mooie zonsopgang en zagen we de buitenkant van de townships. Het blijft shockerend om mensen te zien leven in een huis van een paar vierkante meter of gelijk aan 1 kamer.

Deze morgen bij de shelter was voor zowel Evina als mij wat teleurstellend. We hadden er veel meer van verwacht, jammer genoeg maar 1 sterilisatie gezien en elk 2 vaccinaties uitgevoerd (nadat we vroegen of wij het mochten doen) . We hebben Elma erover geïnformeerd en ze gaat nog proberen een dierenarts te vinden waar we toch meer kunnen doen.

2e deel van de dag was plezanter. We hebben lionshead opgewandeld. Het is een toffe  en stevige wandeling met een super uitzicht! Bij foto's zul je enkele sfeerbeelden vinden.

Buiten de activiteiten leren we ook wat cultuur bij zoals African time en wat lokale gerechtjes.

Morgen een nieuw avontuur en een nieuw blogbericht :)

1. Francis:
    11 juli 2019
    Een mooie start toch! Dat is het belangrijkste. Nu genieten van werken, mensen en het verblijf... Je hebt toch zonnecrème mee hoop ik...
  2. Rebecca Jacobs:
    11 juli 2019
    Dat is waar! We gaan hier gewoon proactief zijn en echt er op staan dat we iets mogen doen.
    En ja de zonnecrème is mee!
  3. Oma:
    11 juli 2019
    Dat jullie wensen in vervulling mogen gaan
  4. Rebecca Jacobs:
    11 juli 2019
    Dank je!! We hopen het ook :)